۱۴۰۳/۰۱/۱۰

همه چیز درباره سنگ اسلب

تزیین خانه با سنگ‌های زینتی، شاید کمی هزینه‌ی بیشتری داشته باشد، اما محل زندگی شما را به یک مکان دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند.
همه چیز درباره سنگ اسلب

به گزارش اخبارساخته ها؛ سنگ اسلب (Slab) یکی از مصالحی‌ست که می‌توانید از آن برای تزیین بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید. کاربرد سنگ اسلب آنچنان زیاد است که امروزه حتی در طراحی دکوراسیون خانه به عنوان عنصر اصلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

سنگ Slab در واقع به عنوان یک نوع ماده تزیینی برای زیباسازی خانه یا محیط‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال اینجاست که سنگ اسلب چیست؟ دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر سنگ‌ها متمایز می‌کند؟ قیمت سنگ اسلب چقدر است؟ و بهتر است از آن بیشتر در کدامیک از بخش‌های خانه استفاده کنیم؟ در ادامه به تمام این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم. همراه ما باشید.

سنگ اسلب چیست؟

واژه‌ی اسلب از Slab گرفته شده که در حالت اسم به معنی «ورقه، قطعه، تکه و تخته سنگ» بوده و در حالت فعل به معنی «تکه تکه کردن، با اره تراشیدن و باریک باریکه شدن» است. سنگ‌های اسلب به ورق‌های نازک سنگ گفته می‌شود. این نوع سنگ‌ها در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارند که نمونه‌ی طبیعی آن قیمت بسیار گران‌تری دارد.

سنگ‌های اسلب را می‌توان در کارخانه‌ها به وسیله‌ی ابزارهای مختلف تولید کرد. ایجاد رنگ، طرح و رگه‌های مختلف روی سنگ‌های اسلب مصنوعی که در کارخانه تولید می‌شوند، راحت‌تر است. سنگ Slab پس از استخراج از معدن به کارخانه‌های سنگبری برده شده و به ابعاد و اندازه‌های مختلفی برش داده می‌شوند. سپس با انجام فرآیندهای مختلفی، به شکل ورقه‌ی سنگی زیبایی در می‌آید که مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به ورقه‌های سنگی عادی دارد.

 مزایا و ویژگی‌های سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب از نظر ساختاری و کاربردی، ویژگی‌های منحصربفردی دارند که می‌توانند با سنگ‌های سرامیک رقابت کنند. از جمله این ویژگی‌ها و مزایا عبارت است از:

تنوع بالا: یکی از مهم‌ترین مزایای سنگ‌های اسلب، تنوع بالای آن‌هاست. این سنگ‌ها علاوه بر جنس، در طرح و رنگ هم تنوع زیادی دارند. در واقع شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از طرح و رنگ‌های مختلف، آن سنگی که به دکوراسیون خانه شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

نگهداری آسان: سنگ‌های اسلب مانند گچ، چوب یا سایر مصالح به نگهداری بخصوصی نیاز ندارند. به دلیل مقاومت بالای این نوع سنگ در برابر گرما، سرما و رطوبت، هیچ نیازی به مراقبت از آن‌ها نیست. همچنین فرایند تمیز کردن این نوع سنگ‌ها از سایر مصالح مانند چوب، ساده‌تر است و به همین دلیل انتخاب بهتری خواهد بود.

مقاومت بالا در برابر ضربه، خمش و فشار: سنگ‌ها به طور کلی در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. سنگ‌های اسلب به دلیل انجام فرایندهای ویژه در کارخانه مقاومت بیشتری نسبت به سایر سنگ‌های معمولی دارد. بنابراین از طول عمر و مقاومت بالای این نوع سنگ مطمئن باشید.

حمل‌ونقل راحت‌تر: به دلیل انجام برش‌های دقیق و ورقه‎ای روی سنگ‌های اسلب، حمل و نقل آن‌ها هم بسیار ساده است. این مورد را هم می‌توان یکی دیگر از مزایای سنگ های اسلب در نظر گرفت.

دقت و کیفیت برش: برای برش سنگ‌های اسلبی که از معدن به کارخانه انتقال داده می‌شود از دستگاه‎‌های برش لیزری استفاده می‌شود تا دقیق‌ترین نوع برش روی سنگ انجام شود. پس از فرایند برش سنگ، محلی که برش داده شده، با استفاده از دستگاه‌های دیگر صیقل داده می‌شود.

کمتر شدن میزان پرتی در تولید: در فرایند تولید و فرآوری سنگ‌های اسلب، کمترین میزان پرتی سنگ را شاهد خواهیم بود. همین موضوع روی کیفیت و بهینه بودن تولید برای تولیدکنندگان تاثیرات بسزایی دارد.

چسبندگی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مصالح سنگی باید داشته باشند، چسبندگی آن‌هاست. این سنگ‌ها به عنوان ماده‌ای برای تزیین دیوار یا کف استفاده می‌شوند بنابراین باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که به راحتی به پایه بچسبند. سنگ‌های اسلب قدرت چسبندگی بالایی دارند و به راحتی به دیوارهای بتنی یا سایر سطح می‌چسبند. این موضوع باعث می‌شود که به راحتی سنگ اسلب را بتوان در ارتفاعات هم نصب کرد.

قابلیت ایجاد بوک مچ و فورمچ: از جمله مزایای سنگ‌های اسلب این است که می‌توان آن‌ها را مانند کاشی، با طرح‌های قرینه تولید کرد. اسلب بوک مچ یا اسلب فورمچ دسته‌ای از این سنگ‌ها هستند که در فرایند تولید آن‌ها، خطوط و رگه‌های روی سنگ به شکل متقارن در کنار هم قرار داده می‌شوند. این نوع سنگ‌ها برای تزیین فضاهایی مانند تالار یا ساختمان‌های مجلل بیشتر استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع خبر: معمارنو

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید