۱۴۰۳/۰۶/۲۶

جهش غیرمنتظره ۱۲,۲ درصدی قیمت مسکن در آمریکا

جهش غیر منتظره ۱۲,۲ درصدی قیمت مسکن در آمریکا در حالیکه مجوزهای ساخت و ساز نیز افزایش یافته تبدیل به یک بحران اجتماعی شده است.
جهش غیرمنتظره ۱۲,۲ درصدی قیمت مسکن در آمریکا

 به گزارش اخبار ساخته ها ؛ به نقل از فاکس نیوز، با وجود اینکه ساخت و ساز خانه های جدید در ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای از ماه اوت افزایش یافته اما بالارفتن نرخ بهره همچنان باعث کاهش تقاضای کلی برای مسکن شده است.

بر اساس داده های جدید وزارت بازرگانی آمریکا که منتشر شده، قیمت مسکن در ماه گذشته ۱۲,۲ درصد افزایش یافته و به نرخ سالانه ۱.۵۷۵ میلیون واحد رسید. این بالاتر از پیش بینی اقتصاددانان Refinitiv برای سرعت بالارفتن قیمت مسکن در آمریکا بوده است.

این افزایش ناشی از جهش در ساخت و ساز مسکن چند خانواری است، شواهدی که نشان می دهد افزایش هزینه های استقراض همراه با قیمت های بالای خانه، خریداران بالقوه خانه را از بازار خارج می کند.

گزارش ها حاکی است که تورم سریعتر از حد انتظار در مرداد ماه بالا رفته و قیمت ها را به طرز دردناکی در سطح بالا نگه داشته است.

"رابرت دیتز"، اقتصاددان ارشد گفت: رکود مسکن هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت ندارد زیرا سازندگان همچنان با افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و سیاست پولی تهاجمی فدرال دست و پنجه نرم می‌کنند و افزایش هزینه بر قیمت روزانه مسکن نیز تاثیر گذار است.

بازار مسکن آمریکا

بازار مسکن حساس به نرخ بهره در ماه‌های اخیر شروع به کاهش محسوسی کرده است زیرا فدرال رزرو در حال حرکت به سمت سیاست‌های سخت‌تر با سریع‌ترین سرعت در سه دهه اخیر است. سیاستگذاران قبلاً افزایش ۷۵ واحدی نرخ را در ژوئن و ژوئیه تصویب کردند و انتظار می‌رود در پایان نشست دو روزه خود در این هفته، دیگری را تصویب کنند.

نرخ‌های بهره پایین و کمبود خانه برای خرید، همراه با تقاضای انفجاری غیرمنتظره در طول همه‌گیری، میانگین قیمت مسکن را در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته که قوی‌ترین افزایش سالانه حداقل در دو دهه اخیر است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید