۱۴۰۳/۰۲/۲۳

بهترین سنگ نما چیست؟

آیا می دانید بهترین سنگ برای نماکاری ساختمان چیست؟
بهترین سنگ نما چیست؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سنگ نما باید بدون ترک خوردگی و شکستگی بوده و متخلخل نباشد. زیرا نمای بیرونی از جمله قسمت های مهم ساختمان است که در معرض عوامل مختلف قرار می گیرد. در نتیجه در صورت وجود ترک خوردگی و یا خلل و فرج ممکن است گرد و غبار و یا آب باران در آن نفوذ کند و به سرعت دچار فرسایش شود.

یک سنگ خوب باید از مقاومت لازم در برابر نفوذ آب برخوردار باشد و به دلیل قرارگرفتن در محیط های شیمیایی و طبیعی دچار آسیب نگردد.

قبل از خرید سنگ نما باید با انواع سنگ ها آشنا شد و معایب و مزایای آن ها را مورد بررسی قرار داد. در این صورت با کسب آگاهی لازم می توان سنگی را خریداری نمود که سال ها بر نمای ساختمان شما استوار بماند.

یکی از روش های تشخیص سنگ خوب از سنگ نامرغوب این است که توسط یک وسیله فلزی چند ضربه به سنگ بزنید.

یک سنگ با کیفیت و بدون ترک، سنگی است که صدای شیشه بدهد. از این رو اگر در اثر واردآمدن ضربه، سنگ صدای شیشه از خود ساتع کند بدون تردید سنگی سالم و بدون ترک و پوسیدگی خواهد بود.

سنگ هایی که برای نمای بیرونی ساختمان انتخاب می شوند باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند. سنگ نما همواره در معرض تابش نور خورشید، برف و باران، گرد و غبار، آلودگی، سرما، گرما و رطوبت قرار می گیرد. به همین دلیل سنگ های مقاوم بهترین گزینه برای نما هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر: ساختمانچی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید