۱۴۰۳/۰۲/۲۲

بن بستی برای نوسازی بافت های فرسوده دیگر وجود ندارد

معادن وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه به بسته های تشویقی که برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده دیگر بن بستی در این بخش وجود ندارد.
بن بستی برای نوسازی بافت های فرسوده دیگر وجود ندارد

به گزارشاخبار ساخته ها، محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری  با بیان اینکه  تورم نقطه به نقطه بر تمامی بخش ها به ویژه بخش مسکن اثر می گذارد و باید تلاش شود شرایط تورمی را کاهش یابد گفت:  نقدینگی زمینه ساز ایجاد تورم می شود و  همین امر باعث می شود در تمامی بخش ها به ویژه بخش مسکن  دچار مشکل شویم و از سوی دیگر  دسترسی به مسکن را دشوارتر شود.

وی افزود: معتقد هستیم آنچه در بخش باید صورت گیرد افزایش تولید و عرضه مسکن است.

آئینی با تاکید بر اینکه حوزه بافت های فرسوده  اولویت مردم است گفت: در  اجرای این طرح از بخش خصوصی و مردم حمایت ویژه می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و در برنامه تولید یک میلیون واحد مسکونی سهم بازآفرینی شهری ۱۵۰ هزار واحد بوده است گفت:  تاکنون ۱۱۱ هزار واحد در حال ساخت است و در این دولت  از این میزان ۴۲ هزار واحد شروع و به بانک ها معرفی شده و برای  ۳۰ هزار واحد انعقاد قرار داد صورت گرفته که حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان می شود.

مدیر عامل شرکت عمران بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه  پیشرفت فیزیکی این ۵۵ درصد است  گفت: ۱۲ هزار واحد سال گذشته ، ۱۵ هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری رسیده و ۱۵هزار واحد دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
او با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه  نوسازی بافت فرسوده اتفاق خوبی رخ داده است گفت:  در بافت های فرسوده یک مصوبه مفصلی برای تشویق مردم در حوزه راه وشهرسازی به تصویب رسید به طوری که دیگر در بافت های فرسوده  بن بستی برای نوسازی وجود ندارد.

آئینی تاکید کرد: امکان گرفتن  پروانه نوسازی برای بافت های  حتی برای متراژهای کمتر از ۵۰ متر که پیش از امکان آن وجود نداشت فراهم شده و برای  واحدهای بیش از ۵۰ متر هم تسهیلات  و تراکم تشویقی هم ارائه خواهد شد.

او اظهار کرد:صدور پروانه های ساختمانی در تهران ۸ ماه به طول می انجامد و طبق قانون که به تصویب رسیده است  شهرداری ها باید  ۵۰درصد تخفیف ارائه دهند و صدور پروانه  ساختمانی هم حداکثر ۲هفته  به طول بی انجامد  که خوشبختانه در این خصوص شهرداری ها پای کار آمده اند .

آئینی گفت: در صورتی که شهرداری ها تخفیفات ۵۰ درصد برای صدور پروانه ساختمانی را ارائه نکردند متقاضیان در این بخش اطلاع دهند تا پیگیری ها در این بخش صورت گیرد.
او گفت: میزان تسهیلات برای بافت های فرسوده  تهران ۴۵۰ میلیون تومان است ، کلان شهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید