۱۴۰۳/۰۴/۱۶

آخرین آمار و اطلاعات از معاملات اوراق تسهیلات مسکن

بیش از ۳۶ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۲۶هزار و ۶۷میلیارد ریال در ۱۰ماه گذشته در فرابورس دادو ستد شد.
آخرین آمار و اطلاعات از معاملات اوراق تسهیلات مسکن

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۱۰ ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۹۹روز معاملاتی تعداد ۹۴۲میلیارد و ۸۴۹میلیون ورقه بهادار در ۵۱میلیون و ۱۴۲هزار نوبت به ارزش ۸۰۸۳۸هزار و ۸۴۸میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۹۱درصدی حجم، افت ۳۹درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۵۵درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در ۱۰ماه گذشت تغییر مالکیت ۲۰۶میلیارد و ۷۳۵میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۷۲هزار و ۲۵۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۷۹میلیارد و ۶۵۵میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۳۵هزار و ۹۰۰میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۴۸ درصدی حجم و افزایش ۱۲ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۸درصدی حجم و افت ۲۱درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۱۰ماه سال ۱۴۰۰ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۸۳میلیارد و ۴۳۲میلیون اوراق بدهی به ارزش ۷۵۳۵۵هزار و ۹۰۹میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۱۷۵درصدی حجم و ۱۷۰درصدی ارزش معاملات این بازار در ۱۰ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۲۰۹میلیارد و ۳۷۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲۴۲۹هزار و ۲۲۲میلیارد ریال و ۳۸میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۴۳هزار و ۷۱۳میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۹۲درصدی حجم و ۱۷۲درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۵درصدی حجم و رشد ۶۸درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات امسال را از ارتفاع ۱۸هزار و ۵۵۴واحد آغاز کرده است با ثبت افزایش ۱۷ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۲۱هزار و ۵۰۸واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای امسال ۱۷۴۷۰هزار و ۱۹۵میلیارد ریال بود، با ثبت رشد ۱۹درصدی در ۱۰ماه گذشته در پایان دیماه به عدد ۲۰۷۲۴هزار و ۶۴میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام/

منبع خبر:گسترش نیوز

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید