۱۴۰۳/۰۲/۰۶

انتخاب در و پنجره مناسب

در و پنجره اصلی ترین قسمت از نمای ساختمان است. برای اینکه ساختمان را نونوار کنید حتما پنجره های قدیمی را با در و پنجره های مدرن جایگزین کنید. ساخت پنجره دو جداره، درب و پنجره یو پی وی سی، پنجره دوجداره آلومینیومی نه تنها نما که روی ارزش ملک هم تاثیرگذار است.
انتخاب در و پنجره مناسب

به گزارش اخبار ساخته ها؛ وقتی ظاهر ساختمان تمیز و شیک باشد، مشتری ها قیمت بیشتری برای خرید آن می پردازند. حالا سوال اینجاست که کدام نوع در و پنجره مناسب ساختمان است. اشتباه در انتخاب درب و پنجره می تواند به کلی نمای ساختمان را نامتناسب و بد فرم نشان دهد.پنجره دوجداره هافمن ، پنجره دوجداره ویستا بست و پنجره وین تک از بهترین برندهای موجود در بازار هستند. اما هنوز خیلی موارد دیگر را باید بررسی کنید. سازندگان درب و پنجره از متریال مختلف برای تولیدات انبوه استفاده می کنند. این یک انتخاب دشوار است زیرا پنجره تا سالیان سال بر روی ساختمان باقی می ماند. به این ترتیب همیشه اشتباه تان در جلوی چشم ها قرار دارد. برای آنکه پس از نصب در و پنجره احساس بهتری داشته باشید، با این توصیه ها پنچره ها را انتخاب کنید.

۱-سبک پنجره را انتخاب کنید

واقعیت اینجاست که نباید طبق سلیقه شخصی تصمیم بگیرید. اگر می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید، سبک مناسب در و پنجره را انتخاب کنید. هر سبکی که انتخاب می کنید باید بتواند زیبایی بنا را در معرض دید قرار دهد. یکی از مهم ترین نگرانی های مالکین، تناسب درب و پنجره با نمای بیرونی است. خوشبختانه یک راه ساده برای این موضوع وجود دارد. معماری ساختمان معیار خوبی برای انتخاب استایل پنجره ها و شکل ظاهری درب ورودی است. با توجه به معماری ساختمان می توانید از درب و پنجره دوجداره کشویی یا لولایی استفاده کنید. آیا نمای ساختمان سنگی، آجری، رومی یا … است؟ برای ساختمان هایی که به سبک تاریخی کار شده اند، پنجره های لولایی مناسب تر است اما در ساختمان هایی با معماری مدرن، درب و پنجره کشویی تناسب بیشتری دارند.

۲- جنس فریم پنجره را در نظر بگیرید

متریال فریم درست به اندازه سبک در و پنجره اهمیت دارد. پنجره دوجداره آلومینیومی ، در و پنجره upvc ، فریم های چوبی و فلزی برایساخت درب و پنجره های ساختمان استفاده می شوند. مهم نیست سن ساختمان چقدر است، قدمت ساختمان را می توان با پنجره های جدید، نادیده گرفت. با تعویض پنجره های رتگ و رو رفته با کیفیت نامناسب، ظاهر ساختمان را حسابی رو براه می کنید. صرف نظر از سلیقه در نظر بگیرید که کدام متریال برای پنجره های ساختمان کارایی بیشتری دارد. برای مثال اگر در مناطقی زندگی می کنید که حشرات و یا رطوبت زیاد است، دور فریم های چوبی را خط بکشید. فریم های فلزی هم پوسته می شوند و نیاز به رسیدگی دارند. وینیل ساده ترین ماده برای در و پنجره است که در ساخت درب و پنجره یو پی وی سی هم به کار می رود.

۳- شیشه های مناسب سفارش دهید

شاید درب ساختمان شیشه خور نباشد ولی حتما پنجره ها نیاز به شیشه دارند. پنجره هایی که قیمت بسیار کمتری دارند، همیشه دارای شیشه های بسیار بی کیفیت تری هم هستند. روی انتخاب شیشه های پنجره دوجداره وسواس نشان دهید. این شیشه ها می توانند در کاهش مصرف انرژی و همچنین هزینه ها تاثیرگذار باشند. در حال حاضر بهترین شیشه های موجود دو یا چند جداره هستند. شیشه های تک جداره کارایی خوبی ندارند. در مناطق خیلی سردسیر شیشه های سه جداره انتخاب بهتری است اما در سایر موارد می توان از شیشه های دوجداره مرغوب استفاده کرد. شیشه های دوجداره با فاصله در فریم پنجره دوجداره قرار می گیرند. بین این فاصله با گاز آرگون ( گاهی کریپتون) پر شده است. این گاز بی رنگ و بی بو بوده و روی افزایش راندمان حرارتی شیش ها تاثیر دارد. عایق کاری پنجره دوجداره نقش مهمی در صرفه جویی انرژی دارد.

۴- در و پنجره را سفارشی کار کنید

اگر پنجره هایی فاقد فناوری عایق تهیه می کنید، انتظار کاهش هزینه های سوخت را نداشته باشید. کمی بیشتر هزینه کنید تا یک کار فوق العاده تحویل بگیرید. برای اینکه طول عمر و کارایی پنجره ها بیشتر شود به دنبال کاهش قیمت ها نباشید. برخی از سازندگان با به کارگیری یراق آلات بی کیفیت، قیمت ها را پایین می آورند. این اصلا ایده خوبی نیست. درب و پنجره متحرک هستند و دائم باز و بسته می شوند. یراق آلات ضعیف خیلی زود فرسوده می شود. هزینه تعمیر پنجره دوجداره کم نیست پس از قبل متریال با کیفیت و مرغوب تری تهیه کنید.

۵- با یک شرکت خوشنام کار کنید

یک راه ساده برای انتخاب در و پنجره مناسب اینست که با یک سازنده معتبر کار کنید. تصمیم به تعویض در و پنجره قدیمی و جایگزین کردن متریال به روزتر، یک انتخاب آگاهانه است. هر چه مواد با کیفیت تر و مرغوب تری در ساخت پنجره به کار رود، قیمت ها هم بیشتر می شود. اما ملاک را روی قیمت قرار ندهید. اگر چه بحث مادی قضیه هم خیلی پر رنگ است ولی مادیات نباید موجب شود تا سازه ای ضعیف سفارش دهید. با یک شرکت خوشنام و معتبر کار کنید تا در ساخت سازه مشکلی پیش نیاید. اغلب سازندگان قول بهترین کار را می دهند ولی در عمل تعداد انگشت شماری به قول خود پایبند هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر: هوم سرویس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید