۱۴۰۳/۰۱/۱۰

گردشگری در استان اردبیل

92 طرح گردشگری استان اردبیل در دست اجراست.
گردشگری در استان اردبیل

به گزارش اخبار ساخته ها؛ نگار سریع‌الاطلاق تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص تقویت و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان، گام‌های بلند و بزرگی برداشته‌است و مجهزترین مرکز هیدروتراپی کشور در این استان در حال احداث است.

وی افزود: بزودی هتلی پنج ستاره و مجهز در اردبیل و یک هتل مجلل دیگر در شهرک حافظ این شهر افتتاح خواهد شد و چند هتل چهار یا پنج ستاره دیگر نظیر هتل یاکاموز در استان نیز در حال احداث است.

وی از در حال ساخت بودن پارک آبی و چند مجموعه گردشگری با ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاصی از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: برای مجموعه تاریخی شهر یئری مشگین‌شهر نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

سریع‌الاطلاق در خصوص تاثیرات اعتبارات و تسهیلات هزینه شده در زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل گفت: این اقدامات سبب افزایش بازدیدها و حضور گردشگران داخلی و خارجی شده‌است به نحوی که گردشگران و مسافرانی از هلند و سایر کشورها وارد اردبیل می‌شوند.

وی از تصمیم معاونت سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل برای برگزاری تور گردشگری خبری در استان خبر داد و گفت: با برگزاری این سفر، اصحاب رسانه و خبر، بیشتر در جریان اقدامات و کارهای انجام گرفته درباره تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان قرار خواهند گرفت.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

منبع خبر: خبربان به نقل از ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید