۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نحوه خرید اوراق تسهیلات مسکن

اگر از اینکه پول کافی جهت خرید خانه ندارید، احساس ناراحتی می کنید با استفاده از اوراق تسهیلات مسکن به راحتی قادر به حل این مشکل خواهید بود.
نحوه خرید اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش اخبار ساخته ها،بانک مسکن، ارائه اوراق تسهیلات مسکن را بر عهده دارد. این بانک با ایجاد حساب سپرده گذاری ممتاز، این امکان را برای سرمایه گذار فراهم می کند که در کنار دریافت سود سپرده سرمایه ای که در بانک خوابانده، اوراق تسهیلات مسکن را نیز دریافت نماید. به منظور تهیه این اوراق، یا باید آن را از افراد صاحب این اوراق بخرید یا اینکه بایستی در بانک مسکن از حساب سپرده برخوردار باشید.

اوراق تسهیلات حق تقدم بانک مسکن

اوراق تسهیلات حق تقدم، توسط بانک مسکن به منظور ایجاد انگیزه سپرده گذاری در افراد و جذب مشتری ارائه می گردد. نرخ سود سپرده گذاری کوتاه مدت در بانک مسکن سالانه چیزی حدود 9% بوده، در حالی که این نرخ سود به میزان 7% در بانک عادی می باشد. برگه امتیازاتی توسط بانک مسکن، با سرمایه گذاری حداقل مبلغ 27 میلیون تومان تنها در مدت 3 ماه به افراد تعلق می گیرد. به این صورت که، سه برگه امتیاز تسهیلات برای هر 27 میلیون تومان پس از سه ماه و همچنین یک برگه نیز به ازای ماه های بعد اعطا می گردد. از این رو، 9 درصد سود سالانه به فرد سرمایه گذار تعلق می گیرد و علاوه بر آن 12 برگه امتیاز تسهیلات این بانک نیز به او اعطا می شود.

ویژگی ها و مزایای برگه امتیاز تسهیلات مسکن چیست؟

1-از نظر معاملاتی دارای شفافیت و نقدشوندگی بالایی است.

2-امکان برخورداری از تسهیلات بانک مسکن با خرید یک برگه فراهم می شود.

3-دارای قابلیت واگذاری به غیر می باشد.

نحوه خرید وام اوراق مسکن

  • خریداری اوراق در بازار فرابورس: نحوه این خرید بدین صورت است که فردی که صاحب امتیاز دریافت این وام به دلیل سپرده گذاری که در گذشته در بانک مسکن انجام داده، می باشد، می تواند این وام را بدون اینکه شما سپرده ای در بانک داشته باشید، به شما بفروشد. توصیه ما به شما این است که اقدام به خرید ارزان ترین اوراق نمایید و یکی از نکات حائز اهمیت در این زمینه، توجه به مدت اعتبار آن است.
  • با مراجعه به یکی از شعبات بانک مسکن می توانید انجام همه این کارها را به بانک محول کنید.
  • در صندوق پس انداز یکم حساب باز کنید: در صورتی که شما در بانک مسکن به مدت یک سال مبلغ مثلاً 40 میلیون را سپرده گذاری نمایید، با گذشت یک سال، علاوه بر دریافت 40 میلیون سپرده ای که در بانک گذاشته اید، امکان دریافت 80 میلیون تومان وام نیز برای شما فراهم خواهد شد. بین 10 تا 12 درصد نرخ سود این حساب می باشد.

میزان سقف خرید اوراق وام مسکن

میزان سقف وام دریافتی با خرید اوراق عبارت است از:

  • میزان سقف وام در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، 50 میلیون تومان است.
  • میزان سقف وام در شهر تهران، 60 میلیون تومان است.
  • میزان سقف وام در شهرهای دیگر، 40 میلیون تومان است.

 جهت خرید اوراق مسکن، چه مدارکی مورد نیاز است؟

1-کارت ملی و کپی شناسنامه فرد خریدار

2-دریافت کد بورسی

3- دو هفته تا یک ماه، انجام کارهای بانکی زمان می برد.

4-گرفتن اوراق مسکن

جهت خرید اوراق مسکن، چه مدارکی مورد نیاز است؟

 قیمت و تاریخ انقضا اوراق تسهیلات مسکن جهت دریافت وام مسکن

پس از تاریخ صدور اوراق تسهیلات مسکن، این اوراق دارای مدت اعتبار دو ساله بوده که البته دارای قابلیت تمدید تا دو دوره شش ماهه بسته به نظر بانک مسکن و شرایط خاص را داراست. به سرمایه گذارانی که اتمام مدت اعتبار اوراق آنها نزدیک است، پیشنهاد می شود که اقدام به فروش آن پیش از پایان یافتن اعتبار آن نمایند. تعیین قیمت اوراق بر اساس عرضه و تقاضا بوده، یعنی در صورت بالا بودن عرضه در مقایسه با تقاضا، قیمت کاهش یافته و برعکس با افزایش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت بالا می رود. از این رو، اینگونه می توان گفت که اوراق جداگانه ای برای هر ماه موجود است.

میزان کارمزد خرید اوراق تسهیلات مسکن چقدر است؟

سرمایه گذار موظف به پرداخت مبلغی به عنوان کارمزد، جهت خرید و فروش اوراق بانکی می باشد که این مقدار می تواند با توجه به نوع خرید و فروش متغیر باشد. میزان کارمزد خرید و کارمزد فروش به ترتیب 49 درصد و 24 درصد است.

جمع بندی

با استفاده از تسهیلات وام بانک مسکن، امکان خرید خانه مورد نظر شما فراهم می گردد. تنها کاری که شما باید در این زمینه انجام دهید، خرید اوراق مسکن یا گذاشتن سپرده در بانک مسکن می باشد. در بازار فرابورس، عرضه و فروش این اوراق با سررسیدهای مختلف صورت می گیرد. شما قادر به دریافت 500 هزار تومان وام برای خرید هر برگه از اوراق تسهیلات خواهید بود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید