۱۴۰۳/۰۲/۰۵

معرفی کانون فارغ التحصیلات دانشکده فنی دانشگاه تهران

کانون مهندسين فارغ‌التحصيل دانشکده فنی، جهت حفظ ارتباط بين فارغ‌التحصيلان و انسجام‌بخشي به جامعه آن‌ها به عنوان يک رکن همراه با دانشکده، مجمع مؤسس کانون مهندسين فارغ‌التحصيل دانشکده فني دانشگاه تهران را تاسیس کرده است.
معرفی کانون فارغ التحصیلات دانشکده فنی دانشگاه تهران

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ کانون مهندسين فارغ‌التحصيل دانشکده فنی، جهت حفظ ارتباط بين فارغ‌التحصيلان و انسجام‌بخشي به جامعه آن‌ها به عنوان يک رکن همراه با دانشکده، مجمع مؤسس کانون مهندسين فارغ‌التحصيل دانشکده فني دانشگاه تهران در تاريخ 69/12/1 با حضور بيش از هشتصد نفر از فارغ‌التحصيلان پيشکسوت و جوان، در محل دانشکده فني تشکيل شد و ضمن تصويب اساسنامه "کانون مهندسين فارغ التحصيل دانشکده فني"، اعضاي شوراي عالي و هيأت بازرسان دوره اول را انتخاب نمود. شوراي عالي کانون، متشکل از 25 عضو اصلي و 5 عضو علي‌البدل است که هر دو سال يک‌بار توسط مجمع عمومي عادي سالانه کانون برگزيده مي‌شوند. اين شورا براي اداره امور کانون، هيأت مديره کانون را متشکل از 7 نفر عضو اصلي و 2 نفر عضو علي‌البدل براي مدت دو سال برمي‌گزيند. شوراي‌عالي هر ماه يک‌بار و هيأت مديره هر هفته يک‌بار تشکيل جلسه مي‌دهند.

مطابق اساسنامه، اهداف اصلي کانون عبارتند از: توسعه و تحکيم ارتباط فارغ‌التحصيلان با يکديگر و دانشکده، کمک به اعتلاي دانشکده فني و کوشش در راه اعتلاي حرفه مهندسي در کشور.

فعالیت های تخصصی در کانون در قالب کمیته های تخصصی و حرفه ای متشکل از فارغ التحصیلان رشته های مختلف ساماندهی  می‌شود. در این راستا به ازای هر کدام از رسته های مهندسی دانشکده فنی یک کمیته تخصصی فعالیت نموده و این کمیته ها با حضور اعضای آن رشته به پیگیری اهداف کانون در تعامل با دانشکده خود و به روز رسانی دانش فنی دانش آموختگان از راه برگزاری سمینارهای تخصصی و کلاسهای آموزشی و انتشار مطالب فنی می پردازند .این کمیته ها هم اینک در شرف سومین دوره فعالیت می باشند .همچنین بيشتر فعاليت‌هاي فرهنگي و پشتیبانی کانون در قالب کميته‌هاي منتخب مانند انتشارات، مثنوی خوانی، زبان انگلیسی، بازديد، IT  و تجليل برنامه‌ريزي شده و با همکاري اعضاي اين کميته‌ها به اجرا در مي‌آيد.براساس تفاهم منعقده بين دانشکده و کانون، کميته‌اي با نام"کميته هماهنگي کانون و دانشکده فني" جهت تقويت روابط في‌مابين تشکيل شده و نمايندگاني از دانشکده، کانون و دانشجويان در آن حضور دارند. اين کميته توسعه و تعميق همکاري‌هاي مشترک را دنبال خواهد نمود.

تدوين و چاپ خبرنامه داخلي کانون، که به صورت فصلنامه منتشر مي‌شود، تدوين و چاپ سالنامه و تقويم کانون و نیز انتشار اخبار و برنامه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، از جمله فعاليت‌هاي اطلاع‌ رساني کانون است.
علاوه بر اين موارد، هر ساله تعدادي برنامه کوهنوردي و گل‌گشت و بازديد از صنايع و پروژه‌هاي عمراني نقاط مختلف کشور براي استفاده دانشجويان، اعضاي کانون و خانواده‌هاي آنان توسط کميته بازديد ترتيب داده مي‌شود. جشن سالانه تجليل از استادان بازنشسته و گرامي‌داشت خدمات مهندسان پيشکسوت و بزرگداشت مهندسان برجسته نيز از سوي کميته تجليل کانون سازمان‌دهي و اجرا مي‌شود.

تدارک زمينه‌هاي کارآموزي تابستاني براي استفاده دانشجويان دانشکده فني، فراهم آوردن فرصت‌هاي شغلي براي فارغ‌التحصيلان دانشکده فني، تنظيم و روزآمدکردن بانک اطلاعاتي اعضاي کانون و تدارک سمينارها و ميزگردهاي علمي پيشنهاد شده از سوي کميته‌هاي تخصصي، بخش‌هاي ديگري از فعاليت‌هاي جاري کانون را تشکيل مي‌دهد.

از ديگر فعاليت‌هاي کانون، برگزاري جلسات گردهمايي ماهانه کانون است که به طور منظم و در آخرين چهارشنبه هرماه با حضور جمع کثيري از اعضا و ساير علاقه‌مندان تشکيل مي‌شود. در سال‌هاي اخير تلاش بر اين بوده است که براي اين گردهمايي‌ها، برنامه‌هاي متنوعي در دستور کار کانون قرار گيرد و به موضوعات مطرح، جذاب و کاربردي پرداخته شود. با توجه به اينکه براساس بيانيه آرمان، پيش‌بيني شده است کانون به عنوان نهاد کارشناس، پيشرو و مؤثر و از ارکان برجسته تصميم‌سازي در فرايند شکوفايي صنعت، اقتصاد و توسعه پايدار در کشور باشد، تلاش بر اين است که در تعدادي از گردهمايي‌هاي ماهيانه موضوعات مطرح جامعه مهندسي کشور به بحث گذاشته شود تا در منظر افکار عمومي کانون به عنوان نماينده مترقي جامعه مهندسي محسوب گردد.اخیرا ماموریت کانون در جهت تدوین سند توسعه مهندسی کشور با تعامل با سایر نهادهای مهندسی کشور و مجامع فارغ التحصیلی سایر دانشگاه‌ها  از مهم‌ترین رویکردهای کانون در دوره جدید می باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر: کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید