۱۴۰۳/۰۲/۰۶

ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه برای دانشجویان کشور

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: با همکاری وزارت علوم ۲۰۰ هزار خوابگاه برای دانشجویان کشور ساخته می شود.
ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه برای دانشجویان کشور

ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درگفتگو ی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها با اشاره به اینکه خوابگاه های متاهلی تاثیر به سزایی در پاسخگویی به تقاضای مسکن برای زوج های جوان خواهد داشت، اظهار کرد: تا کنون چندین دانشگاه برای ایجاد خوابگاه های متاهلی اقدامات مقدماتی جهت تامین زمین را انجام داده اند و انشالله به زودی فرایند ساخت آنها آغاز می شود.

 نوروزی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی، برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی منعقد شده است گفت: با اجرای این طرح شاهد رفع بخشی از مشکلات مسکن در دوره دانشجویی برای دانشجویان خواهیم بود.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: مقرر شد عملیات اجرایی این واحدها بر روی اراضی دانشگاه ها آغاز شود و منابع مالی این واحد مطابق با ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن ساخته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه هایی که متقاضی هستند، اجرایی خواهد شد تاکید کرد: در صورت همکاری دانشگاه ها جهت تخصیص زمین و تامین منابع مالی کافی این ۲۰۰ هزار خوابگاه ظرف مدت سه سال ساخته و به بهره برداری می رسد.

گفتنی است پیش از این در قالب تفاهم نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت علوم برای ساخت واحدهای مسکونی منقد شده بود که در این تفاهم نامه اعلام شده بود باید وزارت علوم اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهد که تاکنون به نظر میرسد در این بخش همکاری موثری نداشته است.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید