۱۴۰۳/۰۱/۱۰

رنگ نما و انواع آن

در هنگام استفاده از رنگ نما ، برای نمای ساختمان ها، اگر می خواهید رنگ نما را روی سیمان بزنید، ابتدا بایستی سیمان بطور کامل خشک شود.
رنگ نما و انواع آن

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ رنگ نما آخرین لایه ای است که به جهت داشتن خاصیت محافظتی و همچنین تزئینی، روی سازه های مختلف قرار می گیرند و با توجه به شرایط پر تنشی که اغلب تجربه می کنند لازم است تا از مواد و متریالی در روند تولید آن ها استفاده کرد که حداکثر استحکام و پایداری را در مقابل عوامل محیطی داشته باشند. وجود یکنواختی در سطوح بیرونی ساختمان های مختلف یکی از مواردی بود که سبب شد تا رنگ های نما در صنعت ساخت و ساز به کار گرفته شوند.

همان طور که می دانید آنچه که یک ساختمان را زیبا و خیره کننده می کند در درجه ی اول نوع معماری آن و بعد از آن نحوه ی به کارگیری رنگ های متنوع روی بدنه ی سازه می باشد.

معرفی انواع رنگ نما

 انواع مختلفی از رنگ نما وجود دارد که هر کدام از لحاظ کیفی شاخص های متفاوتی را دنبال می کنند. باید کلیه ی ویژگی های هر کدام را متناسب با سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید با یکدیگر مقایسه کنید و آنچه را که به هدف شما نزدیک تر است را انتخاب کنید. لذا این رنگ ها به صورت ذیل طبقه بندی می شوند:

  

رنگ نما وینیل (Vinyl paint)

رنگ های آکریلیک (acrylic paint)

رنگ های سیلیکون (Silicone paint)

رنگ های پلی سیلیکون (polysilicon paint)

رنگ های پایه سیمان (cement paint)

کلیه ی رنگ نماهای تزئینی اغلب برای سطوح خارج از ساختمان استفاده می شوند و بسته به نوع حلال خود به صورت محلول در آب یا حلال آلی تقسیم بندی می شوند. حلال آب اغلب سازگاری بسیار زیادی با محیط زیست دارند و به همین دلیل از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. اما نوع آلی آن ها معمولاً از برخی رزین های شیمیایی استفاده می کنند که ممکن است قدری در تداخل با محیط زیست باشند.

رنگ نما با ویژگی محلول در آب به صورت امولسیون آبی یا به شکلی خاص قابلیت پراکندگی در آب را دارند و اغلب بر اساس مواد پلیمری ساخته می شوند. از آنجایی که در مطالب بالا نیز ذکر شد می توان رنگ نماهای اصلی را به سه گروه وینیل، سیلیکون و اکریلیک طبقه بندی کرد به طوریکه این سه گروه جزو مشهورترین و پرمصرف ترین مواد رنگی موجود هستند که جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان استفاده می شوند.

انتهای پیام/

منبع خبر: رانا کیمیا فام

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید