۱۴۰۳/۰۱/۱۰

دولت باید بستر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی را فراهم کند

وزیر راه و شهرسازی به درک درستی از قانون جهش تولید مسکن رسیده و در حال تلاش برای فعال سازی ظرفیت انبوه سازان و بخش خصوصی برای ساخت مسکن است.
دولت باید بستر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی را فراهم کند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ کمال علیپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: مجلس در قانون جهش تولید مسکن تاکید کرده که سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در سطح کشور ساخته شود و همه وزارتخانه ها و دولت باید شرایط و بستر لازم را برای ساخت این تعداد واحد مسکونی فراهم کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه قبلا دوستان ما در دولت فکر می کردند که خودشان باید بروند و این تعداد واحد مسکونی را بسازند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آقای بذرپاش به تازگی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته اند و برنامه وزیر راه و شهرسازی با اقدامات قبلی متفاوت است، به نظر می رسد آقای بذرپاش آنچه که در قانون جهش تولید مسکن دیده شده است را درک کرده و آن را پیگیری می کند.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی مطابق برنامه هایش در حال فعال سازی انبوه سازان، بخش خصوصی و تعاونی سازها برای ساخت مسکن است، از سوی دیگر وزیر راه در حال تلاش است تا بانک ها را پای کار آورده و بتواند به انبوه سازان وام ارائه کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: وزیر راه در تلاش است تا به برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نزدیک شود، ممکن است یک میلیون واحد مطابق برنامه ساخته نشود اما در حال تلاش است تا شرایط را برای ساخت مسکن فراهم کند و جلوی انحرافی که در مسیر ساخت مسکن ایجاد شده را بگیرد و آن را به ریل اصلی خود باز گرداند.

وی گفت: مهم ترین مولفه تامین مالی است که باید از طریق بانک ها و سرمایه گذاران تامین شود.

علیپور در پایان افزود: همه مسئولیت ساخت مسکن نباید بر عهده دولت باشد بلکه ساخت مسکن باید توسط بخش خصوصی صورت بگیرد، پیش بینی ما این است که روند ساخت مسکن در کشور رو به بهبود است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید