۱۴۰۳/۰۲/۰۶

درزگیری پنجره برای روزهای بارانی

چه عواملی باعث نشتی پنجره‌ها می‌شوند، به چه ابزار و لوازمی برای درزگیری پنجره‌های قدیمی خود نیاز داریم و چه زمان بهترین فرصت برای درزگیری است.
درزگیری پنجره برای روزهای بارانی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ بدترین زمان برای فهمیدن این موضوع که پنجره خانه ما نشتی دارد، روزهای بارانی است. اگر بتوانیم این مشکل را زودتر برطرف کنیم، زیبایی پنجره و همچنین سلامتی قاب اطراف آن را حفظ خواهیم کرد. آب بندی قاب پنجره زمانی که از درزگیر استفاده می‌کنیم، بسیار ساده است. اما چطور می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

 ادامه این مقاله می‌آموزید که چه عواملی باعث نشتی پنجره‌ها می‌شوند، به چه ابزار و لوازمی برای درزگیری پنجره‌های قدیمی خود نیاز داریم و چه زمان بهترین فرصت برای درزگیری است. 

چرا باید پنجره‌ها را درزگیری کنیم؟

نشت‌های جزئی آب می‌تواند با ایجاد زنگ زدگی و پوسیدگی در قاب فلزی پنجره، به مشکلات جدی تبدیل شود. با گذشت زمان، هر یک قطره آب می‌تواند باعث پوسیدگی کل قاب پنجره شود و حتی به مرور آن را از دیوار جدا کند. هر چند چنین مواردی نادر است، ولی اگر به موضوع نشتی پنجره‌ها بی‌توجه باشید، هیچ بعید نیست که به مصالح اطراف قاب پنجره هم نفوذ کند.

اهمیت نگهداری و مراقبت کامل از پنجره‌ها به ویژه در فصول بارانی، تا حدی است که حتی ممکن است به کاغذ دیواری یا رنگ دیوار هم آسیب بزند یا باعث نمدار شدن دیوار شود.

درزگیر سیلیکون؛ بهترین چسب درزگیری پنجره‌ها برای باران

اگر بخواهیم پنجره‌ها در مقابل نفوذ قطرات باران مهر و موم بمانند، باید به فکر خرید یک چسب درزگیر باشیم. درزگیری که استفاده از آن راحت باشد، در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در گذر زمان و تحت تأثیر بارش مداوم باران، تگرگ، برف و حتی تابش نور مستقیم خورشید سریع از بین نرود. در این مورد پیشنهاد ما درزگیر سیلیکون است.

درزگیر سیلیکون بهترین چسب برای درزگیری و آب بندی است. این چسب از مواد شیمیایی آلی پلیمری ساخته شده و مقاومت بسیار خوبی در شرایط مختلف آب و هوایی دارد. بااستفاده از درب سیلیکونی می‌توانیم مطمئن باشیم که بهترین چسب برای درزگیری پنجره‌های قدیمی را انتخاب کرده‌ایم. مقاومت بالای این چسب، از ویژگی‌های منحصر به فرد درزگیر سیلیکون است که باعث شده از آن برای اتصال محکم و قوی میان دو سطح استفاده کنیم.

از ویژگی‌های درزگیر سیلیکون می‌توانیم اشاره کنیم به:

کارایی در شرایط دمایی سردسیری و گرمسیری

مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

مقاومت در برابر حرارت بالا

مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

راهنمای گام به گام درزگیری پنجره‌ها با درزگیر سیلیکون

اگر تابحال تجربه استفاده از چسب سیلیکون برای درزگیری پنجره‌های قدیمی را نداشته‌اید، اصلاً نگران نباشید. ما به صورت گام به گام به شما می‌گوئیم که باید چه کار کنید تا چسب سیلیکون به بهترین نحو عمل کند و درزهای پنجره‌ها به‌طور کامل گرفته شوند:

گام اول؛ ابتدا یک کاتر بتونه بردارید و تمام درزگیرهای قدیمی را از جدار پنجره جدا کنید. از کاتر در زاویه ۲۵ درجه‌ای استفاده و تمام بقایای چسب قدیمی را پاک کنید. فقط مراقب باشید که به قاب پنجره آسیبی وارد نشود. حتی می‌توانید از یک شوینده الکلی برای پاک کردن بقایایی که به سختی پاک می‌شنود، استفاده کنید.

گام دوم؛ سپس از یک پارچه خشک برای پاک کردن ناحیه‌ای که قرار است درزگیری شود، استفاده کنید؛ چون رطوبت دشمن درزگیری است. بخصوص اگر در منطقه‌ای مرطوب زندگی می‌کنید، حتماً مطمئن شوید که رطوبت هوا اندک است و آنقدر زیاد نیست که مانع چسبیدن درزگیر سیلیکون به فضای بین شیشه پنجره و قاب شود.

گام سوم؛ با کمک دستگاه یا تفنگ درزگیر سیلیکون، درزهای بین پنجره و قاب را پر می‌کنیم. در حین ریختن چسب، باید با کمک کاردک یا کاتر، سطح مواد درزگیر را صاف کنیم تا یکنواخت باشد و همه درزها را بپوشاند.

گام چهارم؛ محلی که چسب کاری شده، باید حداقل ۶ الی ۸ ساعت در معرض هوا باشد تا کاملاً خشک شود. البته برای درزگیری پنجره‌های فلزی و آلومینیومی در شهرهای با آب و هوای مرطوب (مانند شهرهای شمال کشور) گاهی تا ۲۴ ساعت زمان لازم است، چون معمولاً حجم چسب بیشتری مصرف شده است. چسب‌های آکواریومی بویی شبیه به سرکه یا اسید دارند، اگر حساسیت دارید، در زمان استفاده از درزگیر سیلیکون ماسک بزنید.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید