۱۴۰۳/۰۲/۰۶

بازنگری مدارک آزمایشگاه‌های همکار استاندارد

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تمامی آزمایشگاه‌های همکار اداره استاندارد با مستندات و مدارک فعال هستند و تمدید گواهی آنها به صورت مستمر بازنگری می‌شود.
بازنگری مدارک آزمایشگاه‌های همکار استاندارد

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ هاشم علایی  در بازدید از آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ۳۸ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ آزمایشگاه مربوط به فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، اندازه‌شناسی قانونی، صنایع سلولزی، پلیمری و مواد شیمیایی تصریح کرد: همچنین ۲ شرکت بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا و ۱۱ شرکت بازرسی فنی مربوط به جایگاه‌های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسورهای برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت‌های برون‌سپاری شده به شرکت‌های خصوصی در اردبیل فعال هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: این واگذاری‌ها با هدف برون‌سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری از قبیل نمونه‌برداری، آزمون، بازرسی از مراکز تولیدی، عرضه و فروش، بازرسی و آزمون دوره‌ای باسکول‌های سنگین و ترازوهای سبک و بازرسی فنی جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی و آسانسورها به منظور تسریع در انجام مراحل استانداردسازی کالا و خدمات و کاهش هزینه‌های مربوط انجام شده است.

علایی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ در استان بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های مربوط در حال فعالیت هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تأیید صلاحیت آنها، موضوع در کمیته فنی بررسی شده و در صورت تأیید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید