۱۴۰۳/۰۱/۱۰

افزایش ۵ برابری قیمت مصالح ساختمانی

عضو کانون انبوه سازان گفت: گرانی مصالح ساختمانی می تواند پروژه های حمایتی را متوقف می کند.
افزایش ۵ برابری قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ در چند روز گذشته خبر افزایش یونولیت و دیگر مصالح ساختمانی به گوش رسید با توجه به اینکه این افزایش‌ها می‌تواند ساخت و سازها را با سختی همراه کند از سوی دیگر قیمت مسکن نیز افزایش می‌کند در این خصوص ایرج رهبر، عضو کانون انبوه سازان گفت.

افزایش ۵ برابر قیمت یونولیت در یک هفته

ایرج رهبر؛ عضو کانون انبوه سازان در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: هر مصالحی گران شود بر بازار مسکن تأثیر مستقیم دارد و حتی روی ساخت و سازها تأثیر می‌گذارد.

وی در ادامه از افزایش قیمت یونولیت گفت: یونولیت یک نوع سقف است که بین طبقات استفاده می‌شود و بتن ریزی ها بر روی یونولیت صورت می‌گیرد از هفته گذشته قیمت یونولیت ۵ برابر شده است از سوی دیگر از اول سال که ۷۰ تومان بوده ۴۰۰ هزار تومان شده است.

این عضو کانون انبوه سازان در ادامه گرانی‌ها گفت: فولاد و سیمان هم از مصالحی هستند که گران شده است با توجه به اینکه مسئولان آلارم اشتباه می‌دهند و این اعلام می‌کنند که گرانی صورت نگرفته و ارزان شده است اما قیمت‌های بازار اتفاقات دیگری را می‌گوید با این وضع گرانی مصالح مشکلات ساخت و ساز ادامه خواهد داشت.

احتمال توقف پروژه‌های حمایتی

ایرج رهبر در پایان از احتمال توقف ساخت سازهای حمایتی گفت: با این وضع گرانی ساختمان‌های خود مالکی که تکلیفشان مشخص است هرچه مصالح گران بخرند گران می‌فروشند اما مسکن‌های حمایتی مثل مهر، ملی و… که قراردادها بسته شده است و انبوه ساز با گرانی نمی‌تواند بسازد اعلام ورشکستگی می‌کند یا اینکه پروژه را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید